Лабораторна робота 2

 

Тема роботи: Системи колективної розробки контенту.

Мета виконання: ознайомитись із створенням та колективним редагуванням документів за допомогою хмарних сервісів платформи Google Workspace; навчитись візуалізувати та аналізувати статистичні дані за допомогою сервісів Google Cloud Platform; вдосконалити навички створення, редагування та форматування електронних форм для збору, аналізу та узагальнення науково-дослідницької інформації.

Питання для контролю й самоперевірки

1.    У чому суть спільного використання/розроблення документів?

За допомогою Office і OneDrive або SharePoint кілька людей можуть спільно працювати з документом Word, електронною таблицею Excel чи презентацією PowerPoint. Коли над документом працює одночасно кілька людей, це називається співавторством. Головна проблема такої діяльності полягає в можливості доступу всіх учасників до загальних документів і в організації колективного спілкування віддалених один від одного учасників.

2.    Що розуміють під терміном «контент»?

Термін «content» з англійської мови перекладається як «зміст», «сутність», «об’єм» (в залежності від контексту). В деяких наукових джерелах під терміном «контент» розуміють інформаційне наповнення чогось (зміст). Але, як правило, під поняттям «контент» розуміють все, що несе в собі інформацію (текстову чи візуальну).Це може бути текст, відео, аудіо, інфографіка, фотокартки чи будь-які інші графічні зображення. Основне призначення систем колективної взаємодії:

− доступ до спільних ресурсів деякої групи учасників;

− організація спілкування між учасниками групи;

− координація та документування ходу робіт.

6. Які програмні засоби для роботи з електронними документами містить Google Docs?

Google Docs розроблений Google безкоштовний хмарний офісний пакет, що включає текстовий редактор, табличний редактор і службу для створення презентацій. Для роботи з електронними документами в Google Docs використовуються прості програмні засоби: текстовий онлайн редактор Google Documents, табличний онлайн процесор Google Spreadsheets, програма для роботи з онлайн презентаціями Google Presentations, графічний онлайн редактор Google Drawings і засіб створення форм для опитування – Google Forms.

10. Які можливості при роботі з документами в Google Docs має користувач з режимі «Читач»?

Читач – може переглядати вміст останньої версії документа, а також зберігати її на своєму комп’ютері. 

15. Які обмеження на файли існують у середовищі Google Docs?

Розширення дискового простору вимагає переходу на відповідний тарифний план. Для документів, таблиць і презентацій Google Docs на Google Drive є ряд обмежень на обсяг: максимум 1024000 символу або 50 Мб - для документа, 2 млн. осередків - для таблиці, 100Мб - для презентації.

18.Що розуміють під поняттям «інтелектуальна карта»?

Mind maps (карта пам’яті, ментальна карта, карта думок, інтелект-карта тощо) – спосіб організації інформації так, щоб мозку було максимально легко працювати з нею. За допомогою цієї технології, можна навчитися мислити абсолютно по-новому, використовуючи потенціал обох півкуль мозку.Інтелектуальна карта– це схема/діаграма, призначена для візуалізації інформації під час її обробки людиною.

19.Ким і в якому році було розроблено унікальну технологію мислення, альтернативного запису інформації та її запам’ятовування?

Уперше про інтелект-карти заговорили ще у 70-х роках минулого століття, а автором ідеї став відомий психолог Тоні Бьюзен. Він займався вивченням особливостей мислення найвідоміших вчених світу: Альберта Ейнштейна, Томаса Едісона та Леонардо да Вінчі, та дійшов висновку, що всі вони використовували ментальні можливості свого мозку на 100%. Намагаючись зрозуміти, як їм це вдавалося, Бьюзен розробив унікальну технологію осмислення та запам’ятовування інформації, яку згодом назвав інтелект-картою.

21.Що розуміють під поняттям «майндмеппінг»?

Майндмеппінг — це техніка зручного запису та систематизації інформації. Ментальні карти використовують для створення, візуалізації, структуризації й класифікації ідей, а також як засіб для навчання, організації діяльності, розв'язування задач, ухвалення рішень, під час написання статей.

25.Перерахуйте основні правила побудови інтелектуальних карт за Бьюзеном.

1.     Чітко визначте основну тему чи проблему – вона й буде центральним елементом вашої карти. Не записуйте її словами, доберіть яскравий графічний образ, що асоціюється з обраною тематикою.

2.     Від центру виведіть кілька гілок, кожну з яких позначте ключовими словами, назвами розділів, які пов’язані з основною темою. Форма гілок – прямі чи хвилясті – значення не має.

3.     Від кожної з основних гілок будуть відходити додаткові гілки 2-го, 3-го рівнів. Бажано, щоб вони були меншими та тоншими від основних.

4.     Дотримуйтеся радіальної структури. Гілок та відгалужень може бути стільки, скільки вам потрібно, але пам’ятайте про ієрархію: найважливіші поняття мають розташовуватись ближче до центру, а менш значущі – подалі.

5.     Аби не заплутатися, нумеруйте гілки, використовуйте різні кольори для окремих зон та різні стилі малювання.

6.     Чим більше кольорів буде використано, тим краще.

7.     Пов’язані інформаційні блоки краще поєднувати, виділяючи однаковим кольором чи фоном.

8.     Не треба розписувати кожне поняття, намагайтеся використовувати ключові слова чи взагалі символічні зображення. Так ви зможете запам’ятати основну інформацію швидше та легше.

9.     Довжина ліній має приблизно дорівнювати довжині слова.

10. Пишіть друкованими літерами, змінюючи їх розмір у залежності від важливості поняття.

11. Організуйте простір так, щоб не залишати порожнього місця та не розміщувати гілки занадто щільно.

12. Залишаються порожні гілки? Не варто примушувати себе вигадати хоч щось, краще залиште все як є, повірте, через деякий час мозок сам підкаже рішення.

 


Завдання для самостійної роботи

Завдання 1

Завдання 2

Завдання 3

Немає коментарів:

Дописати коментар

Цифрова освіта  –це освіта, яка головним чином функціонує за рахунок цифрових технологій, тобто електронних транзакцій, які реалізуються шля...